dissabte, 20 de maig del 2017

Clavant puntes en dissabte



Hi ha una dita castellana que diu que "un clavo saca otro clavo". Si això és així avui m'he tret un bon munt de puntes.

Amb els ulls ficats a la marxa Montsec-Montsec que vaig a fer, juntament amb més membres del Club Ciclista Seròs, el pròxim 3 de juny. Els entrenaments, des que vaig acabar el triatló de Gimenells, van encaminats a poder finalitzar aquesta marxa sense haver de perdre la salud.

És una marxa dura, les xifres així ho deixen entendre: 190 kms amb 3300 metres de desnivell positiu. També hi ha la opció de fer la mig fons ( 140 kms i 2050 metres de desnivell) o la Challenge ( 80 kms i 1300 metres) però, com resa una altra dita: " ande o no ande caballo grande".

Per preferències familiars la sortida del cap de setmana la vaig fer dissabte, amb la companyia inestimable del Sioux, i a causa de la guàrdia de bomber voluntari que em tocava aquests dies no em podia allunyar gaire del poble...... Solució: anar a fer les casporrades de la vora de casa.

De Seròs a Aitona, d'Aitona a Massalcoreig, de Massalcoreig a la Granja i de la Granja a Aitona un altre cop durant 4 voltes fent tots els "repetxos" asfaltats que hi ha pel camí, alguns en més bones condicions que altres. D'aquesta manera aconseguim fer gairebé 160 kms i 1.500 m de desnivell positiu.

Pintava que seria una jornada dura, tant física com psicològicament, i ho va acabar sent, sobretot la tercera volta..... un cop enfilares el darrer tomb el cap ja canvia el xip i sembla que estiguis menys cansat.

Primera pujada: a Aitona, la que va de l'entrada del poble, venint de Lleida, fins al cementiri. 500 metres de pujada per ascendir-ne 36.

Segona pujada: la pista asfaltada que va del creuament de la Cova del Para Palau fins a les lliteres d'Aitona. 1 km ascendint 40 metres.

Tercera pujada: la del costat de la cooperativa de Seròs. 1.200 metres i 45 de desnivell.

Quarta pujada: la costa Baró de Seròs. 500 metres ascendint-ne 25. Aquesta pujada va junta amb dos "falsos plans més, separats per un descanset curt cadascun, fins arribar a mitja carretera de Massalcoreig. En total fas 2, 2 kms i 70 metres de desnivell.

Cinquena i última pujada: la més dura, els 2 primers kilòmetres de la pista de la Granja a Maials, pugen 110 metres.

Aquests 300 metres d'ascens, sumats als desnivells més suaus de la resta de la ruta, donen uns 370 o 390 de desnivell per volta que, multiplicat per les 4 voltes que vam fer, donen els 1500 finals.

La primera volta amb gas a fons a les pujades, potser massa de cop. Em quedava amb cames buides als pocs metres. He de treballar més les series llargues que peco molt de rush curtes que acaben en "petardasso".

El Sioux ha portat el ritme durant el 80% de la ruta, pocs relleus li he donat. Hem anat a la parella alguna estona també, però majoritàriament ell anava davant i jo darrere, aguantant bé a roda ( sol faltaria) però ha quedat palès que el seu estat de forma està per sobre del meu..... espero que no em faci esclatar el dia 3 voler anar al seu ritme.

Cada volta les cames han anat trobant-se més cansades, com és normal, i, a les dues darreres que ja passàvem de migdia i la calor s'ha accentuat molt, els bidons de líquid baixaven a carrera feta.

Amb les parades a menjar i repostar líquid hem estat 6 hores justes, 5:48:49 en moviment. Això ens deixa una velocitat mitjana de 26 kms/h. Però..... amb el que em fixo jo és que ens queden 40 kms i 1800 metres més de desnivell per acabar la Montsec Montsec...... Tremolant estic.



Salut!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada